امیر حسین بی‌ریا با «یه جمعه پر ماجرا» به تئاتر بازگشت

 

امیر حسین بی ریا، کارگردان تلویزیون و تهیه کننده قصد دارد پس از چندین سال با یک نمایش عروسکی موزیکال به نمایش «یه جمعه پرماجرا» در پردیس سینمایی گلدن اسکرین به صحنه برود.

امیرحسین بی ریا، کارگردان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا گفت: در این نمایش مفتخریم که در کنار عزیزانی، چون ایمان تقی پور، ساحل احمدی، گلی شاملو، ارغوان ممیوند، فهیمه استاد، معصومه زمانیان، نرگس دبیری و رضا خمسه روی صحنه برویم.

وی در ادامه افزود: در تلاشیم تا نیمه‌های بهمن اجرا‌ها را شروع کنیم، نویسندگی، موسیقی و طراحی عروسک‌های این مجموعه عروسکی بر عهده من بوده و برای تنظیم موسیقی مهرداد قنبری در کنار نوازندگان هنرنمایی خواهند کرد.

وی افزود: متاسفانه فضای آموزشی کودکان و نوجوانان آنقدر ملتهب است و آنقدر عده‌ای صرفا برای سرگرمی و کسب درآمد چشم بر همه چیز میبندند که ما برای رسالت فرهنگیمان تلاش می‌کنیم تا در کنار کسب درآمد، آموزش‌های اولیه‌ای که شاید حتی وظیفه‌ ما نیست، اما کسی هم به آن‌ها اعتنایی ندارد را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی همچنین توضیح داد: نه اینکه ما بتوانیم فضایی رقابتی با سرگرمی‌های خارجی داشته باشیم، اما خوب است که نسل جدید ما، کمی از قصه‌های ایرانی بدانند و با فضایی دیگر از سرگرمی هم آشنا شوند.

بی ریا در پایان گفت: ما با تلفیقی از موسیقی و قصه‌های ایرانی و ریتم فضای دوست داشتنی برای مخاطب کودکمان ایجاد خواهیم کرد تا شاید برای زمان کمی با کاراکتر‌های ما ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/